Неділя, 19.05.2024, 05:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Каленіченко Ірина Василівна

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 112
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Основи ефективного спілкування для дітей
Основи ефективного спілкування для дітей «Золоті яблука у срібних прозорих посудинах – слово, сказане пристойно», Книга Приповістей Соломонових 25:11. Комунікативні навички мають життєво важливе значення, особливо в наш час, коли роль інформації величезна. Дослідження показують, що вправні співрозмовники щасливіше, вони краще вчаться у школі, більш успішні й заробляють більше, ніж їх менш красномовні однолітки. Отже, як навчити дітей вміння виражати себе? Кращий спосіб навчити дітей чогось – робити це цікаво, весело й по можливості, залучати всі п'ять почуттів малюків. Далі пропонується список з десяти ігор і вправ, які сприятимуть розвитку ефективних комунікативних навичок ваших дітей. 1. Грайте в «автовідповідач»/«телефон». Чим частіше, тим веселіше. Ця стара гра для початкової школи – надзвичайно цікавий і веселий спосіб розвивати навички аудіювання вашої дитини. Гра ідеальна для будь-якого віку. Почніть із простих повідомлень, граючи з дітьми молодшого віку, й поступово збільшуйте розмір і складність повідомлень у міру дорослішання дітей. 2. Маршрут задоволень. Попросіть вашу дитину старшого віку письмово прокласти маршрут від вашого будинку до якогось цікавого місця, наприклад, у кафе-морозиво. Віддайте ці вказівки кому-небудь, хто не знайомий з районом, і попросіть його точно дотримуватись написаного. Вдалося пройти цим маршрутом? Якщо так, отримай морозиво! Якщо ні, обговоріть, що пішло не так. Що слід змінити, щоб наступного разу точно прийти на місце призначення? Це чудова вправа, щоб допомогти дітям навчитися давати точні вказівки. Також це ефективний урок спілкування. Адже для того, щоб ефективно передавати інформацію про те, чого ви хочете, ви повинні навчитись ясно формулювати, що маєте на увазі, щоб інші люди могли повною мірою зрозуміти вас. 3. Одяг для успіху. Рушайте в магазин або в будь-яке інше людне місце, одягнувшись зі смаком. Зверніть увагу, як до вас при цьому ставляться. Потім відвідайте той же магазин або те ж громадське місце, одягнувшись бідно або невідповідно до ситуації. Відзначте для себе різницю у ставленні до вас у першому і у другому випадку. Це показує, що невербальне спілкування має певні наслідки. Укажіть дитині на дивно вдягнену людину, яка йде по вулиці, і прочитайте невелику лекцію, яка її вразить. Опишіть їй картину наслідків тієї інформації, яка надсилається оточуючим за допомогою бідного одягу або такого, в який одягаються розбишаки. Поясніть дитині, яке послання несе її вибір одягу звичайній людині... потенційному роботодавцю (у майбутньому). Уявіть факти того, як це вплине на її життя через рік, два, десять років. Розкажіть про небезпечні ситуації, які можуть статись, якщо хтось зробить певні висновки під враженням від одягу дитини. 4. Говори та слухай. Попросіть дитину заспівати народну пісню, у той час як інша людина співатиме романс. Прослідкуйте, як довго вони зможуть протриматись. Якщо у вашої дитини це виходить легко, то нехай тоді кожний читає різні книги. Потім попросіть їх дотримуватись черги під час читання, читаючи по одному уривку. Це допомагає проілюструвати стару приказку, що Бог дав нам два вуха й один рот для того, щоб ми слухали вдвічі більше, ніж казали. 5. Конкурс «Ну!». Запропонуйте дитині виступити з невеликим монологом на знайому тему. Будь-яку тему, яку захоче. Наприклад, про її улюблене заняття або книгу. Простежте за тим, як довго вона зможе протриматися, щоб не вставляти «гм», «е-е», «ну», «типу» або «ну, ти зрозумів». Це розвиває впевненість дитини в собі, а також її красномовство. Усунення подібних «слів-паразитів» змусить дитину зосередитись на виразній вимові та попрацювати над збільшенням свого словникового запасу. 6. «Нагодуй мене тортом». Зав’яжіть очі одній людині й попросіть її нагодувати тортом іншу людину із зав'язаними очима. Нехай третя людина, в якої очі не зав'язані, дає інструкції першим двом. Це вчить більш чітко й ефективно давати вказівки. Примітка. Це неохайна гра! Весела, але неохайна! Переконайтесь у тому, що на дітях не найкращий одяг, а також у тому, що веселощі відбуваються на голій підлозі, а не на килимі. 7. Маленьке дійство. Попросіть дитину дати маленьку виставу в місцевому будинку для літніх людей. Вона може включати демонстрацію виробів, гру на піаніно у формі короткого концерту, спів чи читання віршів. Це навчить дитину подавати саму себе. При цьому таке заняття доступне для дітей різного віку. Чим раніше ви навчите дитину комфортно й вільно виступати при великому зібранні людей, тим краще. Це стане її другою натурою й допоможе уникнути найпоширенішого страху – страху публічних виступів. Дослідження показують, що люди, яким подобається виступати на публіці, більш успішні, ніж ті, кому це не подобається. Тож виводьте дітей на публіку, і нехай вони демонструють таланти, якими так чудово наділені! 8. Що відбувається на картині? Це спосіб доречний для найменших. Попросіть дитину розповісти вам про те, що вона бачить на картині. Нехай опише краєвид, людей, кольори... усе, що бачить. Діти старшого віку можуть обговорити, що, на їхню думку, передувало сюжету картини і що станеться пізніше. Це можливість попрактикуватись у викладі думок у логічній послідовності, яку легко зрозуміють інші люди. 9. Заверши історію, розповідь. Цей спосіб ефективний для дітей різних вікових груп. Діти люблять історії! Ви починайте історію, а ваша дитина нехай її закінчить. Дуже маленьким дітям ви можете розповісти віршик і попросити їх придумати інший фінал або додати до історії щось своє. Ця вправа чудово підходить для навчання основам навичок усного спілкування. 10. Придумай виступ. Ця вправа доречна для дітей різного віку. Виберіть тему, яка подобається вашій дитині або з якою вона добре знайома, й попросіть її виступити протягом близько двох хвилин. Через деякий час дитина може переходити до виступу на більш складні теми й на більш тривалий період часу, за який їй необхідно буде викласти ключові моменти обраної тематики. Ви можете допомогти їй почати, обговорюючи її улюблені фільми і, у результаті, підвести до більш спірних питань. «У вас можуть бути блискучі ідеї, але якщо ви не вмієте чітко викладати їх, вони ні до чого вас не приведуть» (Лі Якокка). Чим більше ваші діти практикують комунікативні навички, тим більш ефективними вони будуть під час висловлювання своїх ідей і потреб. Чим більш веселим ви зробите цей процес, тим більше він захопить їх і пробудить величезне бажання практикувати ці необхідні навички. Оцініть публікацію Рейтинг статті: 4.9 з 5 на основі 7 оцінок.

Джерело: http://childdevelop.com.ua/articles/develop/721
Категорія: Мої статті | Додав: rmovm (05.12.2015) | Автор: Каленіченко І.В. E W
Переглядів: 569 | Коментарі: 7 | Теги: Психологія виховання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук