ПАМ’ЯТКА
вивчення стану
викладання та рівня навчальних
досягнень учнів з математики
І. Навчально-методичне і технічне
забезпечення.
1. Наявність програм з математики, дотримання рекомендацій інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України про вивчення математики , забезпечення школи необхідною кількістю діючих підручників та посібників, дидактичними матеріалами.
2. Забезпечення математичного кабінету
необхідним обладнанням.
3. Наявність, зберігання та використання наочності, комп’ютерної техніки, ТЗН, мікрокалькуляторів.
4. Забезпечення кабінету фаховою та методичною літературою, періодичними виданнями з предмету.
ІІ.
Навчально-виховна робота.
1.
Підготовка вчителя до уроку:
- - знання та використання вчителем вимог програми, методичних рекомендацій та інших нормативних документів з питань викладання математики;
- - визначення вчителем мети уроку, відповідно до неї відбір форм і методів роботи на уроці, підготовка дидактичних матеріалів, наочних посібників.
2.
Науково-методичний рівень викладання:
- - науковість і доступність викладання;
- - глибоке розкриття вчителем змісту програмового матеріалу;
- - використання можливостей програмового матеріалу для формування наукового світогляду, загальнолюдських духовних цінностей, виховання національної свідомості, поваги до національної культури і традицій, ознайомлення з біографіями видатних українських математиків, що сприяє національному і патріотичному вихованню;
- - забезпечення чіткого виділення та пояснення основних понять, теорем, формул, передбачених програмою;
- - використання вчителем найефективніших методів і прийомів викладання, застосування наочності, інформаційних технологій;
- - впровадження диференційованого навчання;
- - робота вчителя з розвитку логічного мислення учнів на уроках розв’язування задач, підбір запитань, задач і вправ;
- - розвиток активної пізнавальної і розумової діяльності учнів;
- - виховання в учнів навичок самостійної роботи;
- - повторення навчального матеріалу, його доцільність і зв’язок з новою і наступними темами;
- - вироблення в учнів прийомів усної лічби та навичок математичних обчислень;
- - використання міжпредметних та внутрішньопредметних зв’язків;
- - ефективність застосування методів, форм, критеріїв та засобів контролю рівня навчальних досягнень учнів;
- - об’єктивність оцінювання навчальних досягнень школярів;
- - система самостійних і контрольних робіт, дотримання рівневого підбору завдань;
- - співвідношення за складністю й обсягом домашніх і класних робіт;
- - стан ведення учнівських зошитів;
- - стан ведення класних журналів
ІІІ. Позакласна
робота. Факультативні заняття
1.
Організація і зміст гурткової
роботи.
2.
Організація і проведення математичних вечорів, конкурсів, тижнів математики
, олімпіад.
3.
Випуск математичних газет, бюлетенів. Залучення до них школярів.
4.
Зміст роботи факультативних занять.
5.
Вплив позакласної роботи на поглиблення і розширення знань школярів,
виховання інтересу до вивчення
математики.
ІV. Результативність
навчання
1.
Стан виконання навчальних програм. Кількість тематичних оцінювань, корекція
навчальних досягнень.
2.
Якість знань, вмінь і практичних
навичок учнів, об’єктивність оцінювання:
- - володіння теоретичним матеріалом;
- - математична культура школярів, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці;
- - наявність навичок усного рахунку і сформованість обчислювальних навичок;
- - ступінь розвитку мислення учнів, умінь розв’язувати задачі, доводити теореми;
- - сформованість у учнів навичок роботи з підручником, таблицями, додатковою літературою;
- - культура математичних записів, геометричних малюнків, виконання геометричних побудов, графічна інтерпретація розв’язків завдань.
V. Керівництво і контроль
1.
Укомплектованість школи відповідними фахівцями, проходження ними курсової
підготовки, атестації.
2.
Методична робота з вчителями. Впровадження в практику роботи перспективного
педагогічного досвіду.
3.
Відвідування та аналіз уроків і позакласних заходів дирекцією школи.
Вивчення системи роботи вчителів. Ефективність даних рекомендацій.
Обґрунтованість управлінських рішень.
4.
Розгляд стану викладання математики на засіданнях педагогічної ради,
узагальнення матеріалів у наказах по школі.
5.
Робота відділу освіти по здійсненню контролю за станом викладання
математики (колегії, накази, довідки).
6.
Обґрунтованість, реалістичність, конкретність управлінських рішень та
контроль за їх виконанням.