Гра – вікторина „Брейн – ринг“
Тема. Математика навколо нас.
Мета: сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; формувати активну життєву позицію, уміння відстоювати свою точку зору; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість; виховувати почуття колективізму.
Тим, хто любить математику!
Тим, хто вчить математику!
Тим, хто знає математику!
Тим, хто ще не знає, що він любить математику!
Дана гра присвячується!
1 – й ведучий. Ми починаємо наше свято,
Людей зібралось тут багато
Щоб веселитись і щоб грати
Про свято слово слід сказати.
2 – й ведучий. „Математика.“
1 – й ведучий. Ти визнана давно главою всіх наук -
Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики ми нині як без рук:
З тобою з казки дійсність творять люди.
2 – й ведучий. Освоївши тебе, рвемося у політ,
Створили вже розумні ми машини.
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів узнаєм причини.
1 – й ведучий. З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу,
Твої досягнення ми віддамо
На благо українського народу.
2 – й ведучий. Добрий день, шановні уболівальники та гравці!
1 – й ведучий. Брейн – ринг вітає вас!
2 – й ведучий. Тема якого „Математика навколо нас“.
1 –й ведучий. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби.
2 – й ведучий. Багато залежить від вас, уболівальники, від того, як ви будете себе поводити, допомагати своїй команді.
1 – й ведучий. Підтримувати свою команду, шановні уболівальники, ви можете оплесками або плакатами.
2 – й ведучий. Але підказувати, свистіти, тупотіти, кричати, вигукувати з місця категорично забороняється.
1 - й ведучий. Журі може нагородити болільників за хорошу підтримку своєї команди.
2 - й ведучий. Але журі має право й зняти бали з команди, якщо її учасники або уболівальники порушуватимуть порядок змагань.
1 - й ведучий. У спортивних змаганнях, як правило, першими на арену виходять судді. А наш брейн - ринг - це інтелектуальний спорт.
2 - й ведучий. Представляємо склад журі…
1 - й ведучий. Послухайте склад команд…
2 - й ведучий. Послухайте правила гри…
1 - й ведучий. На роздуми на одне питання дається одна хвилина.
2 - й ведучий. Про готовність відповідати команда сигналізує сигнальною карткою.
1 - й ведучий. Якщо одна команда відповіла неправильно, то надається право відповісти іншій команді, а якщо і вона не відповіла, то це можуть зробити уболівальники (за це вони можуть заробити команді 0,5 балу). Якщо ніхто не зумів правильно відповісти на це запитання, то наступне питання оцінюється в два бали. Переможцем гри стає команда, що набрала найбільшу кількість очок. Зразки запитань (запитання, що „надійшли“ в листах, зачитує ведучий).
1. Лист надійшов від вчителя географії Івахненко Лариси Михайлівни. Вона пише:
„У XV ст. Христофор Колумб відкрив Америку. Дізнайтеся, в якому році це відбулося, якщо сума цифр цього року дорівнює 16, результат від ділення цифри десятків на цифру одиниць дорівнює 4, а остача становить 1.“ Відповідь. У 1492 р.
2. Проти клубу знавців грає директор школи Крамаренко Людмила Євгенівна. Ось її питання:
„Ця людина народилась у Тверській губернії. У 1700 році Петро І дарував йому чин учителя математики для російського шляхетного юнацтва. Він – творець першого російського підручника з математики, який М.В. Ломоносов назвав «воротами вченості». На знак визнання переваг математики Петро І подарував йому ще й прізвище, намагаючись підкреслити, що жвавий розум і знання привертають до цієї людини інших людей. Хто цей великий метематик?»
Відповідь. Леонтій Пилипович Магніцький.
3. Лист надійшов від вчителя фізичної культури:
« На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Весь ряд був завдовжки 30 м. Скільки було учнів?»
Відповідь. 31.
4. Проти вас, знавці, грає вчитель біології Каленіченко Людмила Василівна:
«У одній коробці в мене є жуки,
У другій такій коробці – павуки.
Небагато їх, і легко полічить:
Павуків з жуками разом шість.
Став лічити, скільки всього ніг,
Але швидко це зробити я не зміг.
Сорок ніг я налічив, нарешті, там
І загадку всім задати хочу вам:
Відгадайте, скільки маю я жуків
І окремо скільки в мене павуків?»
Відповідь. 4 жуки і 2 павуки.
5. Запитання надійшло від вчителя інформатики Васько Валентини Володимирівни:
«Математик Мільтон Сірота увів термін, що позначає число 10100. Це число настільки велике, що в світі немає нічого, щоб його відображало – ні зірок у всесвіті, ні частинок пилу, ні навіть атомів. І одна компанія, щоб відобразити свою місію, взяла цей термін за основу у своїй назві. Назвіть цю компанію».
Відповідь. Google.
6. В зал виносять чорний ящик. Питання:
„Шановні знавці ! Що в чорному ящику? Якщо… Він існував ще до того, як час почав свій відлік. Він – один з п’яти «правильних». Він є об’єктом однієї з трьох класичних задач. Від нього походить назва одного з напрямків образотворчого мистецтва. Наприкінці 1970 років набув популярності він складений з 26 собі подібних. Один з його різновидів знаходиться у чорному ящику. Назвіть його».
Відповідь. Куб. Існує 5 типів правильних багатогранників – тетраедр, куб, октаедр, додекаедр, ікосаедр. Три класичні задачі – подвоєння куба, трисекція кута, квадратура круга. Кубик рубик складений із 26 кубиків, а посередині знаходиться хрестовина.
7. Дайте відповідь на питання, що надійшло від вчителя креслення Хоменка Івана Васильовича:
« Яка довжина креслярського олівця «Конструктор» у міліметрах?»
Відповідь. 178 мм.
8. А зараз питання вчителя основ здоров’я Андрієнко Наталії Іванівни:
«Петрик витратив 1/3 частину свого часу на заняття в школі, 1/4 – на гру у футбол, 1/5 – на прослухування музики, 1/6 – на комп’ютерні ігри, 1/7 – на розв’язування задач з математики. Чи можна так жити?»
Відповідь. Не можна.
9. З вами грає вчитель зарубіжної літератури:
«Кому з математиків належить цей вислів: «Алгебра – моя основна справа, геометрія – десерт»?
Відповідь. Франсуа Вієт.
10. Проти Вас грає вчитель математики Каленіченко Ірина Василівна:
«Нещодавно провідні математики світу за участю українських вчених визначали найгарніші математичні формули. В чільну п’ятірку ввійшли математичні формули Ейнштейна, Максвела, Шредінгера та Ейлера. А ось найкрасивішою була визнана формула, яка у час її відкриття визначалась як вираз принципу космічної еволюції. Ініціатор дискусії, українська фізик та художниця Наталя Кондратьєва так описує цю формулу «адже два квадрати, що дотичні ортогонально, породжують третій. Від менших квадратів знову виростають інші, таким чином формула ніби «обростає» від кореня до верхівки дерева. Тому графічно вона виглядає як пишна крона дерева», - А чиє ім’я носить ця красива формула?»
Відповідь. Піфагора.
11. Лист надійшов від вчителя історії Редьки Олени Олександрівни:
«Відкриття піфагорійцями несумірних відрізків привело врешті решт до розколу і утворенню в піфагорійському товаристві двох напрямків - наукового та релігійно-містичного. Прихильників другого почали називати акузматиками. А як почали називати прихильників першого?»
Відповідь. Математиками.
12. Дайте відповідь на питання, що надійшло від вчителя образотворчого мистецтва Газарян Любов Валентинівни:
«Відвідуючи паризькі театри, Рене Декарт дивувався величезній плутанині, сваркам, а іноді і викликам на дуель, що було зумовлено відсутністю елементарного порядку розподілу місць для публіки в глядацькому залі. За одну хвилину здогадайтеся, до якого винаходу підштовхнули Декарта такі драматичні ситуації?»
Відповідь. Декартових координат.
13. Проти Вас, знавці, грає вчитель фізики:
« У сонячний день довжина тіні від віхи заввишки 2 м дорівнює 1,6 м, а від яблуні – 8 м. Яка висота яблуні?» Відповідь. 10 м.
14. В зал виносять чорний ящик. Питання:
„Шановні знавці ! Те, що лежить у чорному ящику, винайшов талановитий юнак, який придумав гончарний круг. При розкопках Помпеї археологи знайшли багато таких предметів, виготовлених з бронзи. У Древній Греції уміння користуватись цим предметом було верхом досконалості. А уміння розв’язувати задачі з його допомогою – ознакою блискучого розуму. Найдавніший цей предмет пролежав у землі 2000 років, але конструкція його за сотні років не змінилась. Що в чорному ящику?»
Відповідь. Циркуль.
15. Запитання надійшло від вчителя хімії Плодієнко Ольги Миколаївни: «Яку масу солі з’їдає людина протягом року?»
Відповідь. 5-10 кг.
16. Дайте відповідь на питання, що надійшло від повара школи:
„Одне яйце варять 5 хвилин. Скільки хвилин треба варити 6 яєць?“
Відповідь. 5 хвилин, якщо варити одночасно; можливо, трохи більше.
17. Проти Вас грає секретар школи:
«Скільки східців у сходах, що ведуть з першого поверху на другий?»
18. Запитання надійшло від вчителя української мови та літератури Харченко Валентини Миколаївни: «Поставте між 5 і 6 такий знак, щоб число було більше за 5, але менше за 6».
Відповідь. 5,6.
19. Лист надійшов від водія шкільного автобуса:
« На зимові канікули хлопець поїхав у село до бабусі. 3/4 шляху його підвезли на автомобілі, а решту він ішов на лижах, витративши на цей шлях учетверо більше часу, ніж на поїздку автомобілем. У скільки разів швидкість автомобіля більша за швидкість лижника?»
Відповідь. У 12 раз.
20. Проти Вас грає вчитель трудового навчання: «Лісоруби кожної хвилини відрізають від колоди кусок в 1 м. За скільки хвилин вони розріжуть колоду довжиною 6 м?»
Відповідь. 5 хв.
Підбиття підсумків гри.
|