Понеділок, 02.12.2024, 23:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Каленіченко Ірина Василівна

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 112
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Нестандартний урок - засіб підвищення пізнавальної активності учнів під час вивчення математики.

ВСТУП

     Відомо, що будь-який урок – це складне педагогічне явище, витвір вчителя, на якому учні демонструють свої знання, уміння та навички. Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? На ці питання неможна відповісти напевне. Іноді діти ідуть на урок із задоволенням, іноді без нього. Як зацікавити дітей? Як привернути їх увагу до свого предмету? Як донести матеріал до їх свідомості яскраво і красиво, щоб запам'яталось надовго і назавжди?

Іноді можна почути, що математика складна, суха і нецікава наука. Математика сувора, але красива й глибока, як чиста криниця. А завдання вчителя полягає в тому, щоб розкривати перед учнями її емоційний бік, чуйну і вродливу стать. Як краще цього домогтися?

Красивими, цікавими уроками. Уроками, які пробуджують цікавість і працьовитість, фокусують увагу і зосередженість. Отже, цього можна досягти тільки на уроці проведеному в нестандартній формі.

ФОРМИ І ВИДИ НЕСТАНДАРТНИХ УРОКІВ

Під час проведення нестандартних уроків спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, збуджені, працюють із задоволенням. Досвід роботи показує, що для поліпшення розуміння,закріплення та відтворення інформації доцільно проводити такі уроки як: урок – змагання; урок – вікторина; урок – "круглий стіл"; урок – гра; інтегровані уроки та ін..

Проте потенційна творчість, як свідчать психологічні дослідження, притаманна кожній дитині. Таким чином, завдання вчителя - створювати умови, за яких схильність дітей до нового, нестандартного, бажання самостійно вирішувати поставлені завдання можуть дістати розвитку. Загалом, у дітей молодшого шкільного віку творча потреба реалізується у двох напрямках: у розвитку інтересу до пізнання та ігровій діяльності. Так, у своїй роботі на уроках математики я використовую систему запитань, створюючи різного роду проблемні ситуації, або вносячи творчі елементи, завдяки чому учні отримають змогу активізувати розумову діяльність, зробити "відкриття".

Другий напрямок реалізації творчої потреби дитини в умовах шкільного навчання - це ігрова діяльність. У грі розвивається уява, утверджуються образи фантазії, виниклі ідеї, створюються продукти діяльності, які є для дитини емоційно привабливими. Важливість гри у тому, що вона надає дитині можливість помріяти, проявити уяву, дає свободу самовияву і творчості. Використання нестандартних уроків математики створює сприятливі умови для організації колективної роботи різних вікових груп, що вчаться, і класів розширення кругозору школярів за рахунок залучення їх до вивчення додаткового матеріалу.

Отже, я вбачаю у використанні нетрадиційних форм і методів навчання можливість зробити процес навчання цікавим, та всепоглинаючим. Створити у дітей робочий настрій. Допомогти подолати труднощі в засвоєнні навчального матеріалу. В сучасних умовах важливість нестандартного уроку полягає в тому, що він підвищує ефективність навчання, зацікавлює учнів до вивчення нового матеріалу. Порівняно із звичайним, нормативним заняттям, нестандартний урок максимально стимулює пізнавальну, творчу активність та ініціативу школярів. Навчання на ньому спрямоване на підвищення їхніх знань, формування працьовитості, цілеспрямованості, потрібних у житті навичок і вмінь.

ІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ

Нестандартний урок не вкладається в рамки виробленого і сформульованого дидактикою. На цьому уроці можна не дотримуватися чітких етапів навчального процесу, методів, традиційних видів роботи. Для такого уроку характерною є інформаційно – пізнавальна система навчання – оволодіння готовими знаннями, пошук нових форм викладу, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, змагання, або нетрадиційні форми роботи з дітьми, використання власних дидактичних матеріалів, часто саморобних і тим більш корисних для учнів. Для прикладу наведу урок у 5-му класі з теми: "Дії з натуральними числами". Щоб наблизити математику до життя, щоб показати різноманітність застосування, цей урок було проведено у вигляді ділової гри. Учнів класу було поділено на три команди, і весь урок вони працювали груповим методом. Під час мандрівки з учнями трапляються цікаві пригоди – вони витрачають і заробляють гроші, займаються бізнесом, а допомагають їм знання. Цей урок вимагає гарної підготовки вчителя. Необхідно намалювати яскраві плакати з написами об’єктів продажу, картинки з задачами. Під час проведення цього уроку спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, збуджені, працюють із задоволенням. Це урок – міні модель сучасного життя, де без знань не обійтись. Під час підведення підсумків уроку враховую і індивідуальні відповіді. Досвід роботи показує, що для поліпшення розуміння, закріплення доцільно проводити такі уроки як: урок – змагання, урок – вікторина, урок – гра, урок "круглий стіл". Щоб зацікавленість учнів не знижувалась доречно проводити ігри з використанням інтерактивних технологій. Так у 5-му класі провела урок змагання після вивчення теми: "Чотирикутники".

Клас поділено на три команди: "Прямокутники", "Квадрати", "Трикутники". Актуалізація опорних знань учнів відбулася у формі міні – іспиту. Кожна з команд задавала питання другій команді. На другому етапі уроку учням було запропоноване математичне лото, за вірними відповідями скласти малюнок. Така організація учбової діяльності на уроці дає можливість реалізувати принципи диференціації навчання, оскільки гарантує участь кожного учня.

Позакласна робота з математики дуже важлива для пробудження в учнів інтересу до математики. Тому математичні вікторини, змагання, ігри, прес – конференції, вечори сприяють підвищенню математичної культури, поширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, показують застосування їх на практиці, розвивають мислення, математичні здібності, допомагають ввійти у світ наукових і технічних ідей. Щоб розвивати творчі здібності учнів, треба поступово та систематично залучати їх до самостійної пізнавальної діяльності. Актуалізація проблеми нестандартних уроків та їхній вплив на всебічний розвиток дитини пов’язана насамперед із загальновизнаним фактором низького рівня готовності дітей до життя за межами школи. Мета таких уроків: навчити приймати рішення та робити правильний вибір,відчувати себе громадянином країни, членом колективу, що ти потрібний людям; виробити необхідність та вміння співпрацювати з іншими людьми, проявити ініціативу. Цих якостей майбутнім громадянам України можна набути через запровадження нестандартних уроків.

 



Джерело: http://metodportal.net/node/15884
Категорія: Мої статті | Додав: rmovm (22.02.2013) | Автор: РМК E W
Переглядів: 2592 | Коментарі: 5 | Теги: Методика математики | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Анатолій  
0
Дякую за корисну статтю

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук